معاون وزیر راه خبر داد:

مذاكره برای تامین مالی هشت طرح آزادراهی

مذاكره برای تامین مالی هشت طرح آزادراهی برتریها: معاون وزیرراه اظهار داشت: طبق موافقت سازمان برنامه وبودجه كلیه سرمایه گذاران می توانندبااستناد به آیین نامه ماده۵۶قانون الحاق به منظور تامین مالی ۸طرح آزادراهی به ارزش۴هزار میلیاردسرمایه گذاری كنند.


به گزارش برتریها به نقل از شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، خیراله خادمی در دیدار با مدیران شركت های تامین مالی درباره همكاری بخش خصوصی در پروژه های آزادراهی اظهار داشت: بر مبنای موافقت سازمان برنامه و بودجه كشور بخشی از نیازهای مالی طرح های آزادراهی كشور از تسهیلات مالی كه در چارچوب آیین نامه اجرایی ماده واحده قانون اصلاح ماده ۵۶ الحاق به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت آمده است از جانب سرمایه گذاران داخلی با تضمین سازمان برنامه و بودجه تامین می گردد. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: بر مبنای آیین نامه اجرایی ماده واحده قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت طرح هایی كه در قانون بودجه دارای ردیف اعتباری هستند و با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شوند، برگشت اصل و سود سرمایه گذاری طی یك دوره معین از جانب سازمان برنامه و بودجه كشور تضمین می شوند. خادمی هدف از این دیدار را هم اندیشی و بررسی انواع روش های تامین مالی پروژه های زیرساختی حمل و نقل دانست و بیان داشت: یافتن مطمئن ترین روش برای مشاركت سرمایه گذاران كه آنها از بازگشت اصل سرمایه و سود حاصله اطمینان داشته باشند برای ما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. وی از آمادگی تامین مالی برای سرمایه گذاری در هشت طرح آزادراهی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان اطلاع داد و اضافه كرد: این طرح ها شامل آزادراه های حرم تا حرم، اصفهان- شیراز، تبریز- ارومیه، تبریز- بازرگان، قم-سلفچگان- اراك- خرم آباد، سیرجان- بندرعباس، كنارگذر جنوبی تهران و مراغه- هشترود- نقده-تمرچین است. خادمی نحوه مشاركت سرمایه گذاران در این طرح ها را توضیح داد و عنوان كرد: سرمایه گذاران می توانند در تامین سهم مالی دولت با تضمین سازمان برنامه و بودجه یا تكمیل آزادراه هایی كه بخش هایی از آن به علت كمبود منابع مالی پیمانكار نیمه كاره مانده است مشاركت كنند و در سود آتی آزادراه سهیم شوند. وی اضافه كرد: در مورد آزادراه هایی كه عملیات اجرایی آن آغاز نشده است هم با استفاده از سود حاصل از عوارض و سایر منافع آزادراهی می توانند هزینه های مشاركت را بعد از بهره برداری مستهلك كنند. معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه این جلسه اعتبارات عمرانی را برای توسعه شبكه حمل و نقل كشور بسیار محدود دانست و اظهار داشت: سالانه ۵ هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشاركت و اعتبارات نقدی صرف توسعه شبكه حمل و نقل ریلی، بزرگراهی و آزادراهی كشور می گردد. وی در مورد مزایای توسعه شبكه حمل و نقل با اشاره به كاهش سوانح جاده ای، ایمنی، امنیت و صرفه جویی در وقت و زمان اضافه كرد: یكی دیگر از مزایای اجرای پروژه های حمل و نقل تولید اشتغال در كشور است و طبق آمار هم اكنون بیش از ۹۰ هزار نفر نیروی انسانی در پروژه های عمرانی فعال می باشند. در خاتمه این جلسه مقرر شد با تشكیل یك كارگروه متشكل از مدیران شركت ساخت وتوسعه و اعضای شركت های تامین مالی در مورد موارد مطرح شده تصمیم گیری شود و با بررسی انواع راه های پیش رو روش هایی با ریسك كمتر و مطابق قوانین موجود، ارائه شود.


1397/04/12
21:24:56
5.0 / 5
83
تگهای خبر: سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها