مدیر یك شركت دانش بنیان:

بازی سازی كامپیوتری در دانشگاه تدریس گردد

بازی سازی كامپیوتری در دانشگاه تدریس گردد برتریها: تهران- مدیر یك شركت دانش بنیان با اشاره به پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از بازی های كامپیوتری، اظهار داشت: در صورت تدریس بازی سازی كامپیوتری در دانشگاه، تولید این بازی ها در كشور و درآمدهای حاصل از آن افزایش می یابد.


علی نادعلی زاده روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه الكامپ24 در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اضافه كرد: اغلب افرادی كه هم اكنون در این حوزه فعال می باشند، آموزش های كلاسیك دانشگاهی را فرا نگرفته اند و صرفا برحسب علاقه وارد این حوزه شده و مطالب مورد نیاز را به صورت تجربی آموخته اند.
وی افزود: البته بعضی از مهندسان كامپیوتر یا متخصصان گرافیكی وارد این حوزه شده اند كه این روند برای موفقیت در حوزه بازی ها كافی نیست و باید تغییر كند.
نادعلی زاده همینطور بر ضرورت تولید زیرساخت مورد نیاز توسط دولت تصریح كرد و اظهار داشت: با تولید زیرساخت و عرضه آموزش های لازم، می توان زمینه توسعه هرچه بیشتر بازی ها را فراهم نمود.

**موفقیت در تولید بازی های موبایلی ایرانی
وی با اشاره به توفیق برخی فعالان ایرانی در تولید بازی های موبایلی اظهار داشت: بعضی از شركت هایی كه در زمینه بازی های موبایلی فعال می باشند، توانسته اند محصولی تولید كنند كه رضایت شهروندان را بدست آورد.
نادعلی زاده همینطور اظهار داشت: هرچند بازی های كامپیوتری موبایلی مجانی عرضه می گردد اما مدلهای درآمدزا هم در نظر گرفته شده تا فعالان این حوزه به درآمدهای مناسب دست پیدا كنند.
وی اضافه كرد: در سال های اخیر رشد خوبی در حوزه بازی های موبایلی داشته ایم. در ابتدا برخی امید نداشتند كه از این فضا بتوان كسب درآمد كرد كه این مورد هم محقق شده و بعضی از شركت ها در حال درآمدزایی هستند.
به گفته این فعال بازی سازی كامپیوتری، برخی بازی های كامپیوتری تولید شده در كشور 5 میلیون تا 10 میلیون كاربر دارند كه ابن نوع بازی ها باید افزایش یابد.
وی تصریح كرد: هرچند برای جمعیت 80 میلیونی ایران این تعداد كم است اما نشان داده است كه ما مسیر مناسبی را طی كردیم و لازم است با شتاب بیشتر این راه را بپیماییم.

**كندی رشد در عرصه بازی های كامپیوتر شخصی
نادعلی زاده همینطور با بیان این كه در تولید بازی های كامپیوتری شخصی خیلی رشد نكرده ایم، عرضه بازی های خارجی با قیمت های بسیار ارزان را از مهمترین علل عدم موفقیت شركت های ایرانی اعلام نمود و اظهار داشت: هم اكنون اغلب بازی هایی كه روی كامپیوترهای شخصی استفاده می شوند، خارجی هستند.
وی یكی دیگر از دلایل كندی رشد در این زمینه را رعایت نشدن حق كپی رایت در كشور دانست و اظهار داشت: اغلب تیم های ایرانی كه در این زمینه تلاش كردند به موفقیتی دست نیافته اند؛ هر چند ظرفیت تولید بازی های كامپیوتر شخصی در كشور وجود دارد اما فضا برای كار نیست و شركت های داخلی برای فروش محصولات خود مشكل دارند.

**ظرفیت هایی برای ورود به بازارهای خارجی
وی در عین حال بعضی از شركت ها را برای ورود به بازارهای خارجی توانمند توصیف كرد و با یاداوری اهمیت لحاظ سلایق كاربران در كشورهای خارجی اظهار داشت: با در نظر گرفتن این مورد می توان فروش خوبی از بازی های ایرانی در سایر كشورها داشت.
وی ابراز امیدواری كرد كه تا 2 یا 3 سال آینده تعدادی از شركت های ایرانی موفق به عرضه تولیدات خود در بازارهای خارجی شوند.
بیست و چهارمین نمایشگاه الكترونیك، كامپیوتر و تجارت الكترونیك ( الكامپ 24 ) از 6 مرداد ماه كار خویش را شروع كرده و تا 9 مرداد به كار خود ادامه می دهد.
الكام گیمز یكی از بخش های نمایشگاه الكامپ 24 است كه بیش از 30 بازی ساز در این مجموعه حضور دارند و محصولات خویش را معرفی می كنند.
علمی 1201 **2017


1397/05/10
14:39:50
5.0 / ۵
4915
تگهای خبر: تولید , دانش , علم , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بازی سازی كامپیوتری در دانشگاه تدریس گردد
نظر شما در مورد بازی سازی كامپیوتری در دانشگاه تدریس گردد
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها