پیروی استارتاپ ها از موفقیت های گذشته

پیروی استارتاپ ها از موفقیت های گذشته برتریها: یك كارشناس فضای مجازی و موسس شركت دانش بنیان با اشاره به لزوم نوآوری در فضای استارتاپ (كسب وكارهای نوپایه) می گوید: برخی از این شركت ها از بازار شناخت كافی ندارند و تنها دنبال تكرار موفقیت شركت های قبل می باشند.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از روز گذشته (شنبه) در مصلای امام خمینی (ره) شروع به كار كرد. در این نمایشگاه رسانه های دیجیتال به بخش های مختلفی؛ شامل كتب تخصصی دانشگاهی، همراه هوشمند، نشر دیجیتال، شبكه های اجتماعی، كسب و كارهای نو، خانواده و سبك دیجیتال، دانش دیجیتال، پایگاه های اینترنتی، بازی های رایانه ای و شبكه ملی فرهنگ تقسیم شده و آخرین دستاوردهای خویش را طی یك هفته به علاقمندان عرضه می دهند.
سعید بیدرنگ طراح سایت و شبكه اجتماعی پروفایل و موسس شركتی دانش بنیان به همین نام، در مورد نبود نوآوری در استارتاپ های دیجیتالی و نرم افزارهای مختلف به خبرنگار علمی ایرنا می گوید: اكنون در مرحله ای هستیم كه گروه های استارتاپی دیجیتالی برای توسعه نرم افزار بیشتر به نرم افزارها و استارتاپ های خارجی چشم دارند، به واقع این دوران گذار است.
وی اضافه كرد: یكی دیگر از مشكلات نگاه استارتاپ ها بیشتر به ایده است به جای اینكه به بازار و مشتری باشد، تنها می خواهند ایده خویش را به مرحله محصول یا خدمات برسانند و این مشكل از شناخت ناكافی بازار ناشی می گردد.
بیدرنگ با تاكید بر ضرورت شناخت بازار ادامه داد: حباب استارتاپ ها به اندازه كافی بزرگ شده است و در پاره ای موارد بیش از حد توهم وجود دارد كه فضای استارتاپی ایران خیلی خوب است در حالی كه اینطور نیست.
وی خاطرنشان كرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر آموزش به فعالان این عرصه، می تواند اشكالات را شناسایی كند و با افراد موفق یا حتی تجربه های شكست خورده رایزنی كرده و از این راه اشكالات را رفع كند.
این فعال حوزه دیجیتال ادامه داد: فضای استارتاپی كشور باید چابك تر شود، در بخش استارتاپ ها تغییر و رشد زیاد است ولی سیستم قانونگذاری و حمایت از آنها نتوانسته خویش را با این رشد و تغییر هماهنگ كند.
وی در مورد وب سایت و شبكه اجتماعی پروفایل هم توضیح داد: این شبكه اجتماعی هویت تخصصی و اجتماعی ایرانیان را معرفی می كند، ضمن اینكه ارزش افزوده هایی نسبت به شبكه های اجتماعی مشابه خارجی دارد. برای نمونه فرد می تواند همه شبكه های اجتماعی خویش را در پروفایل معرفی كند، كارت ویزیت آنلاین داشته باشد، برای خود رزومه بسازد و در صورتی كه فعالیت اجتماعی مرتبط با نهاد یا سازمان مردم نهادی دارد ان را در صفحه خود در پروفایل معرفی كند و حتی قابلیت تایید فعالیت او توسط نهاد وجود دارد.
یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از 20 تا 26 آبان در 300 غرفه و با عرضه آخرین دستاوردها در زمینه نرم افزارهای دیجیتال آموزشی، رسانه های دیجیتال، شبكه های اجتماعی و... میزبان علاقمندان است.

 

1396/08/21
21:45:21
5.0 / ۵
5212
تگهای خبر: دانش , سایت , شبكه اجتماعی , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد پیروی استارتاپ ها از موفقیت های گذشته
نظر شما در مورد پیروی استارتاپ ها از موفقیت های گذشته
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها