علت محدود بودن ارسال پیامك چیست؟

علت محدود بودن ارسال پیامك چیست؟ به گزارش برتریها با افزایش ارسال پیامك با شماره های شخصی، رگولاتوری سقف ارسال پیامك را در شبانه روز ۵۰۰ عدد تعیین كرد تا این مورد رضایتمندی مشتركین را به دنبال داشته باشد، باآنكه برخی كاربران امكان دارد تصور كنند اپراتورها به علل غیرموجه، این پیامك ها را مسدود می كنند.


به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، بعضی از مشتركان مدعی شدند كه اپراتورها به علل واهی ارسال پیام انبوه، بدون تذكر و اطلاع رسانی، سرویس ارسال پیامك مشتریانی كه تعدادی پیام شامل پیام های غیرتبلیغاتی و غیرمزاحمتی و محدود را كه به صورت همزمان از گوشی خود ارسال می كنند را به مدت شش ماه مسدود كرده و پیشنهاد استفاده از پنل های تبلیغاتی با نرخ یك ونیم برابر را به مشتری می دهند.
این در شرایطی است كه بعد از سال ها گلایه مشتركان از دریافت پیامك های تبلیغاتی با وجود اعلام انصراف از دریافت آنها، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی بعنوان نهاد ناظر و قانون گذار حوزه ارتباطی كشور، اپراتورهای تلفن همراه را به ایجاد سامانه ای ملزم كرد كه از راه وارد كردن یك كد واحد امكان اطلاع از پیامك های تبلیغاتی و ارزش افزوده هر سه اپراتور بوجود آمده و مشتركان بتوانند بدون هراس از دست دادن پیامك های بانكی، راه ارسال پیام های تبلیغاتی را ببندند.
اما چند ماه بعد از شروع به كار سامانه ۸۰۰، راهكار جدید برای ارسال پیامك های تبلیغاتی انتخاب گردید و بدین ترتیب عده ای با بهره گیری از سیمكارت های شخصی به جای سرشماره های ارسال پیامك انبوه به ارسال این پیام ها پرداختند. در این میان برخی شركت ها با خرید چندین سیمكارت اعتباری مبادرت به سودجویی به روشی جدید كرده و حتی به ارسال پیامك هایی با مبحث تبلیغات غیراخلاقی پرداخته و بدین واسطه سایت هایی را هم معرفی كردند.
ارسال پیامك های انبوه ممنوع شد
به همین دلیل، بعد از آن مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- در راستای قانون گذاری برای ارسال پیامك های انبوه اظهار نمود: بر مبنای مصوبه ۲۱ شورایعالی فضای مجازی و آیین نامه های مربوط به آن كه از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامك انبوه ممنوع می باشد و سقف مجاز برای ارسال پیامك در شبانه روز ۵۰۰ پیامك تعیین شده است كه اپراتورهای تلفن همراه ملزم به اجرای آن هستند.
البته امكان دارد این مورد عنوان شود كه برای پیشگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی، رگولاتوری می تواند سامانه ای برای گزارش پیامك های مزاحم تنظیم كند كه پنل ها و خطوط مزاحم قطع شوند و نه اینكه سیمكارت هایی كه برای دوستان و نزدیكان خود پیامك محدود ارسال می كنند و هر دو طرف (گیرنده و فرستنده پیام) راضی به این مورد هستند، مسدود شوند. اما باید توجه داشت تنها ارسال پیامك های انبوه بیشتر از ۵۰۰ عدد در شبانه روز ممنوع می باشد و پیامك های غیرتبلیغاتی كمتر از این عدد نباید توسط اپراتورها مسدود شوند.
همان گونه كه عنوان شده، بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این تصمیم در جهت رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشتركین در حوزه ICT اجرایی شده است و این انتظار وجود دارد كه رضایتمندی مشتركین را به دنبال داشته باشد.



1398/04/01
15:19:35
5.0 / ۵
4702
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , خرید , سایت , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد علت محدود بودن ارسال پیامك چیست؟
نظر شما در مورد علت محدود بودن ارسال پیامك چیست؟
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها