آشنایی با تكنیكهای ساخت تیزر تبلیغاتی

آشنایی با تكنیكهای ساخت تیزر تبلیغاتی تیزر تبلیغاتی موثرترین روشی است كه بارها اثبات نموده است بهترین بوده و هست. این تبلیغات تاثیرگذار است و در هر عرصه ای كه وارد شود، می تواند طوفانی به پا كند.


مقدمه ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی موثرترین روشی است که بارها اثبات نموده است بهترین بوده و هست. این تبلیغات تاثیرگذار است و در هر عرصه ای  که وارد شود، می تواند طوفانی به پا کند. این جملات اغراق نیستند، ادعا نیستند ، تنها کافی است به خود رجوع کنید ، سپس به داوری بنشینید. مگر میتوان ادعا کرد بین یک تصویر ساکن و بی حرکت و یک تصویر متحرک و با صدا و جذاب ، تصویر ساکن تاثیرگذارتر است؟

ساخت تیزر تبلیغاتی اکنون به عنوان یکی از بهترین روشهای تبلیغات محصولات و کالاهای مختلف تبدیل شده است. زمانی تبلیغات به تصاویر درج شده بر روی کاغذها محدود بود؛ اما با ظهور تلویزیون و ساخت فیلمها دیده شد چگونه مردم مشتاقانه تصاویر متحرک را نگاه میکنند و چگونه دیالوگهای درون فیلم ها را حفظ کرده و تکرار میکنند ، دیدند چگونه از سبک لباس هنرپیشگان درون فیلم ها تبعیت میکنند و سلیقه آنان را در آرایش و رفتار میپسندند ، متوجه شدند این همان روشی است که میتوان هر چیزی را به مردم معرفی کرد و فروخت. و این چنین بود که هنر هفتم رسما با تجارت و دنیای تبلیغات در هم آمیخته شد.

 

روش ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب

ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای و جذاب ، سازنده حرفه ای میخواهد؛ تیمی که میداند قرار نیست تنها یک فیلم پربیننده بسازد، میخواهد تیزری بسازد که بفروشد. میخواهیم احساسی را در بیننده بیدار کنیم که عکس العمل نشان دهد و این عکس العمل باید تبدیل به یک خرید شود. تیزری که چون فیلم سینمایی و سریال طولانی نیست بسیار کوتاه  است؛  اما در همان زمان کوتاه باید پیام شما را منتقل کند و تاثیر مورد انتظار را بر جای گذارد. به همین دلیل در ابتدای پاراگراف گفتیم سازنده حرفه ای نیاز است.

در ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه ؛ اما تاثیر گذار مانند هر کار تبلیغاتی باید پیام و هدف شما روشن و واضح بیان شود؛ این پیام را خود با توجه به ماهیت و مزیت رقابتی محصول ، انتخاب و به تیم سازنده اطلاع دهید. تیزر تبلیغاتی میخواهد چه بگوید؟

 شما تولید کننده لوازم آرایشی هستید ، شما میخواهید بگویید کرم های شما ضد چروک هستند. شما تولید کننده مبل هستید ، میخواهید بگویید مبلهای شما شیک هستند و کمک میکنند یک منزل شیک با دکوراسیون عالی داشته باشید، این پیام را باید سازندگان درک کرده تا بتوانند به مخاطبین منتقل کنند.

حال که پیام شما برای تیزر تبلیغاتی مشخص گردید؛ این پیام چگونه باید منتقل شود؟ یک سناریو عالی و جذاب نیاز است، کوتاه اما تاثیرگذار. نویسنده توانایی نیاز است، کسی که بتواند در قالب یک داستان بسیار کوتاه ، کاری کند که یک فیلم سینمایی چند ساعته گاهی نمی تواند انجام دهد. ما چنین سناریویی را برای یک تیزر تبلیغاتی بی نقص لازم داریم. ما هر روز  شاهد ساخت تیزر تبلیغاتی هستیم؛ اما همه تکرار هم شده اند و در اصطلاح عامیانه کسل کننده هستند.

 

کرم شما ضد چروک است؟ پس در یک سناریو ، خانم مسن تنهایی به اتاق خواب می آید، کیف پولش را از روی میز بر می دارد، ناگهان به آینه نگاه میکند، چروک های صورت خود را میبیند، با دستان خود صورتش را لمس میکند، به عکس دوران جوانی خود که کنار آینه است و زن در آن  شاد و خندان است و صورتی جوان و باطراوت دارد ، نگاه میکند. تفاوت را می بینید  و چشمانی را دوربین نشان میدهد که پر از غم میشوند.

 زن کرمی را که خریده؛ اما هنوز از بسته بندی اش خارج نشده در گوشه دیگر میز می بیند، آن  را بر میدارد و بر صورت خود میزند. حال دوربین یک سکانس دیگر نشان میدهد که زن  مجدد  به اتاق می آید؛ اما این بار که میخواهد کیف خود را بردارد، در آینه چروک های خود را دوباره نگاه میکند، میبیند که کاهش یافته و کمرنگ تر شده اند.  دست به صورت خود میکشد، به عکس جوانی خود  نگاه میکند، این بار  لبخند میزند.

این یک نمونه ساده سناریو برای تولید یک تیزر تبلیغاتی است. کلمه ای رد و بدل نمی شود، پر بازیگر نیست، در فضای بسته ای اتفاق می افتد؛ اما پر احساس است و پر از حس همدردی بینندگان.

ساخت تیزر تبلیغاتی در  استدیو خانه عکس و طرح

ما در  استدیو خانه عکس و طرح تاثیرات ساخت تیزر تبلیغاتی را بر روی مخاطبین بررسی کرده و یافته‌ایم که چگونه یک تیم حرفه ای و خلاق می تواند تیزری را خلق نماید که بیننده را دربر بگیرد و احساسی را در او ایجاد کند که به ثبت برند شما منجر شود.

در گام بعدی ساخت تیزر تبلیغاتی اگر قرار بر این شد با تصاویر گرافیکی تیزر ساخته شود، بهترین سازندگان دست به کار شده و با کمک نویسندگان شخصیتهای دوست داشتنی را خلق مینماید، جلوهای گرافیکی برای تاثیر بیشتر میبایست حضوری پررنگ و مداوم داشته باشند، قطعا نمونه هایی از این دست را دیده اید؛ شخصیت‌ها این گونه تبلیغات، بعد از چند تیزر موفق میتوانند برای خود طرفداران زیادی را جذب نمایند.

طراحی  صحنه و فضاسازی و دکوراسیون مرحله بعدی ساخت تیزر تبلیغاتی است؛ در تیزرها باید طراحی صحنه متناسب با حال و هوای برند، انجام شود تا تاثیر گذاری آن کامل گردد.

 

 وب سایتاستدیو خانه عکس و طرح

 

1399/07/03
20:31:59
5.0 / 5
220
تگهای خبر: رپورتاژ , خرید , دوربین , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها