وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

رشته های نوین جایگزین دروس بدون متقاضی در چرخه مهارتی هنرستان ها می شود

رشته های نوین جایگزین دروس بدون متقاضی در چرخه مهارتی هنرستان ها می شود به گزارش برتریها، تهران ـ ایرنا ـ وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به ادغام هنرستان های فنی حرفه ای و کار دانش، اظهار داشت: سرفصل ها و درس ها در این عرصه به روزآوری می شود و رشته های بدون متقاضی از چرخه مهارتی حذف و رشته های نوین و کارآمد، با عنایت به نیاز بازار جایگزین خواهد شد.


به گزارش برتریها به نقل از خبرگزاری ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در نشست صمیمانه با دبیران کل تشکل های فرهنگیان که در سالن جلسات وزارت خانه برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین اقدامات آموزش و پرورش در دوره جدید، تحول در برنامه درسی در جهت اجرایی سازی سند تحول بنیادین است، اضافه کرد: بعضی از تحولات قابل لمس نیستند و در زمان خود مشخص می شوند و برخی دیگر از تحولات را در مهرماه سالجاری مشاهده خواهید کرد.
وی با تاکید بر اینکه جلوی هرگونه افراط و تفریط در نظام تعلیم و تربیت را می گیرم، اظهار داشت: در این حوزه کوتاه نخواهم آمد و بر رعایت شأن و منزلت فرهنگیان اصرار دارم.
کاظمی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات در نظام تعلیم و تربیت نیازمند تبیین و گفتمان سازی است، اضافه کرد: با تببین اقدامات وزارت آموزش و پرورش، ذی نفعان و مخاطبین در فضای بیرونی از اقدامات ما آگاه می شوند.
وزیر آموزش و پرورش به دو مبحث فوق العاده خاص و فوق العاده ویژه معلمان اشاره نمود و اظهار داشت: فوق العاده خاص در قالب برنامه هفتم و در اختیار دولت می باشد که متناسب با شغل میتوان مبلغی بر آن افزود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از این حیث در دوره ای گرفتار غفلت شد، اظهار داشت: زمانیکه بعنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش بودم تلاش کردم تا فوق العاده ویژه را از ۱۲ به ۲۷ درصد افزایش دهم.
کاظمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین کرده بود که همه دستگاه ها غیر از یک الی دو دستگاه می توانند از فوق العاده ویژه تا۵۰ درصد استفاده نمایند و آموزش و پرورش جزو همان دستگاه هایی بود که ممنوعیت استفاده از فوق العاده ویژه را داشت و دلیل این ممنوعیت و مخالفت اعمال رتبه بندی در حقوق معلمان بود.
به گفته وی، در آن دوره کسی از این رویکرد دفاع نکرد در حالیکه رتبه بندی با فوق العاده ویژه ارتباطی ندارد. ازاین رو این مورد را در دستور کار قرار دادیم و مصوبه آنرا از شورای حقوق و دستمزد گرفتیم و بشدت از حقوق معلمان دفاع کردیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: لحاظ شدن این امتیاز در حقوق معلمان را از مجلس، کمیسون آموزش، قوه قضاییه و دولت با نامه نگاری های زیادی و علل مستند پیگیر هستیم.
کاظمی به فوق العاده خاص معلمان اشاره نمود و اظهار داشت: در مورد فوق العاده خاص معلمان بر مبنای قانون خدمات کشوری از ۱ تا ۵۰ درصد امکان لحاظ کردن این مزیت در حقوق وجود دارد و شامل ۲۵ درصد مشاغل خاص است.
وی اضافه کرد: در این حوزه هم پیگیری های مستمری داشته ایم و امیدواریم که در آینده اجرا شود. همینطور دولت هم به دنبال تأمین منابع و بودجه برای انجام این مهم می باشد.
کاظمی خاطرنشان کرد: هم اکنون ما از مسیرهای رفاهیات و خدمات رفاهی به دنبال ارتقاء معیشت معلمان هستیم. هر چند دراین میان میتوان از ظرفیتهای اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده نمود. بنابراین صندوق ذخیره فرهنگیان را مکلف کردیم که در تمام طرح ها، پیوست منتفع بودن معلمان لحاظ شود.
وی افزود: امروز آموزش و پرورش در همه حوزه ها مورد توجه است، نگاه و عنایت رهبری، توجه ویژه رئیس جمهور و سران قوا به زیرساخت ها و کیفیت بخشی در در نظام تعلیم و تربیت قابل تقدیر است.
کاظمی با تاکید بر اینکه اقدامات تحولی و فعالیتها در آموزش و پرورش با عنایت به سیاستهای کلان دولت با رویکرد توسعه عدالت و کیفیت آموزشی دنبال می شود، اضافه کرد: در این عرصه تمامی دستگاه ها، نهادها و بنگاه های اقتصادی در سطح ملی همراه شده اند.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه نتایج کیفیت بخشی هم در مهر مشخص خواهد شد، بیان نمود: در سه مسیر کیفیت بخشی را دنبال می نماییم که شامل آموزش معلمان از روش های یادگیری و در اختیار گذاشتن سخت افزار برای ارتقاء کلاس درس و ایجاد الگویی به نام اجتماعات یادگیری در گروههای مختلف مدرسه ای است.
کاظمی در ادامه بر لزوم استمرار جلسات با تشکل ها با حضور معاونت ها تاکید کرد و اظهار داشت: جلسات باید به شکل موضوعی و مستمر برگزار گردد و کمیته ای هم برای فوق العاده ویژه معلمان با حضور تشکل ها و معاونت های مربوطه بوجود آمده تا به شکل هفتگی و ماهانه این امر را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بر بحث فضا و کیفیت آموزشی همزمان با یکدیگر تأکید دارند، اظهار داشت: رئیس جمهور بارها گفته اند که ما مدرسه می سازیم تا انسان تربیت نماییم و به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم. ازاین رو اقداماتی مانند ساخت مدرسه بستری برای افزایش کیفیت آموزشی است.


1404/03/14
11:11:17
5.0 / ۵
43
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد رشته های نوین جایگزین دروس بدون متقاضی در چرخه مهارتی هنرستان ها می شود
نظر شما در مورد رشته های نوین جایگزین دروس بدون متقاضی در چرخه مهارتی هنرستان ها می شود
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها: برتری ها، با معرفی بالاترین فناوری ها و وب سایت ها، شما را در انتخاب بهترین ها یاری می کند. دنیای فناوری، در دستان شما.