دخالت ایلان ماسک در سیاست مشتریانش تسلا را پراند
به گزارش برتریها، تحلیلی جدید نشان داده است دخالت ایلان ماسک در تسلا سبب شده وفاداری مشتریان به این برند خودروسازی کاهش پیدا کند و حتی به قول تحلیل گران شیب سقوط وفاداری مشتریان آن هم بی سابقه بوده است.
به گزارش برتریها به نقل از رویترز، تسلا طی سالیان بیشترین تعداد مشتریان تکراری در آمریکا را نسبت به سایر برندهای بزرگ خودروسازی داشت، اما بر مبنای داده های شرکت تحقیقاتی S&P Global Mobility، وفاداری مشتریان این شرکت بعد از حمایت مدیرعامل آن، ایلان ماسک از رئیس جمهور دونالد ترامپ در تابستان گذشته، بشدت کاسته شده است. این داده که قبلا گزارش نشده بود، نشان داده است وفاداری مشتریان تسلا در ژوئن ۲۰۲۴ میلادی به اوج رسید، به طوریکه ۷۳ درصد خانوارهای تسلا در بازار یک خودروی دیگر از همین برند خریدند. طبق داده ها سقوط نرخ وفاداری مشتریان این برند پیشرو در صنعت از جولای سال قبل آغاز شد. در آن زمان ماسک بعد از یک سوءقصد به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه در پنسیلوانیا، از او حمایت کرد. این نرخ در مارس ۲۰۲۵ میلادی به پایین ترین حد خود یعنی ۴۹.۹ درصد رسید که کمی پایین تر از متوسط صنعتی بود. قبل از آن، در ژانویه ۲۰۲۵ میلادی ماسک وزارت کار آمدی دولت را با هدف کاهش بودجه های دولتی راه اندازی و اخراج هزاران کارمند دولت را شروع کرده بود. نرخ وفاداری تسلا در آمریکا از آن زمان تابحال باردیگر افزایش پیدا کرده و در ماه می ۲۰۲۵ میلادی به ۵۷.۴ درصد رسیده است. هرچند این رقم بالاتر از متوسط صنعت قرار دارد و تقریبا برابر با نرخ وفاداری خودروسازی تویوتا است، اما هنوز بعد از شورولت و فورد قرار دارد. به قول تام لیبی تحلیلگر S&P تاکنون سابقه نداشته یک شرکت در صدر لیست وفاداری مشتریان با چنین سرعت به سطوح متوسط سقوط کند. او در اینباره می گوید: من سقوط سریعی در چنین بازه زمانی کوتاهی ندیده ام. زمان سقوط نرخ وفاداری تسلا نشان داده است دخالت ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی شرکت در سیاست مشتریان با گرایش های محیط زیستی و پیشرو در حوزه خودرو های برقی را ناامید کرده است. سث گلدشتاین، تحلیلگر موسسه مورنینگ استارمی گوید: اگر مشتریان گرایش های دموکراتیک داشته باشند، احتمالا برندهای دیگری را علاوه بر تسلا هم درنظر می گیرند. از طرفی مدلهای قدیمی تر تسلا هم با رقابت سخت تری با خودرو های برقی شرکتهای پر سابقه بازار همچون جنرال موتورز، هیوندای، بی ام دبیلو روبرو هستند. سایبر تراک تسلا که تنها خودروی تولیدی این شرکت از ۲۰۲۰ میلادی تابحال بشمار می رود هم با وجود پیشبینی ماسک از فروش سالانه چند صدهزار دستگاه از آن با شکست روبرو شده است.
منبع: bartariha.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد دخالت ایلان ماسک در سیاست مشتریانش تسلا را پراند