حواس خود مشتركان به تخلف های اینترنتی جمع باشد!
برتریها: عرضه اینترنت ثابت با تعرفه های قبلی ممنوع می باشد و باآنكه رگولاتوری نظارت دوره ای برروی پرتال ها و سامانه های امور مشتركین دارد، اما به علت تعداد بالای مشتركین، امكان تخلف دور از چشم رگولاتوری هم وجود دارد و این مورد نیازمند عرضه شكایت مشتركان در صورت برخورد با موارد اینچنینی است.
به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، باآنكه اغلب كاربرانی كه استفاده زیادی از اینترنت دارند و اخبار مربوط به تغییر تعرفه ها و قیمت ها را پیگیری می كنند، به اطلاع رسانی از سوی خود اپراتور برای تغییر قرارداد نیاز ندارند، اما برخی دیگر از كابران كه شاید به دلایل مختلف، اطلاع دقیقی از این اخبار نداشته باشند، باید به نحوی آگاه شوند تا نسبت به تغییر قرارداد خود اقدام نمایند.
با اجرایی شدن تعرفه های جدید اینترنت ثابت، عرضه كنندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت با استفاده از فناوری های سیمی (ADSL) و فیبر، ملزم به تنظیم جداول تعرفه ای جدید برمبنای سرعت اتصال و به صورت غیرحجمی و با درنظر گرفتن سقف مصرف منصفانه شدند. در مصوبه جدید كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تعرفه های جدید اینترنت، اپراتورهای ارتباطی از فروش بسته های قدیمی منع شده و تمامی آن ها موظف شدند با به آخر رسیدن قرارداد كاربران، سرویس جدید را به آنها عرضه كنند. با این حال بعضی از اپراتورها از بی اطلاعی كاربران بهره برده و همان اینترنت حجمی را عرضه می دهند.
پیش از این خبرگزاری دانشجویان ایران در گزارشی به مبحث سوءاستفاده اپراتورهای اینترنتی از بی اطلاعی كاربران اشاره كرده بود؛ اینكه علی رغم اعلام تعرفه های جدید اینترنت ثابت و جایگزینی حجم با سرعت و اجبار عرضه دهندگان خدمات اینترنتی به تغییر جداول تعرفه ای خود، بعضی از اپراتورها در بی اطلاعی كاربران و بدون اعلام تعرفه های جدید، قراردادهای قبلی را تمدید كرده و اینترنت حجمی می فروشند.
رگولاتوری به صورت دوره ای به عرضه اینترنت نظارت دارد
اما در این باره حسین فلاح جوشقانی - رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی - در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حجم بالای مشتركات اینترنت ثابت اظهار نمود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت دوره ای هم روی پرتال ها و هم روی سامانه های امور مشتركین دارد و به صورت رندوم هم بررسی می كند. اما بالاخره ما ۱۰ میلیون مشترك ADSL داریم كه در ۱۸ شركت همچون مخابرات ایران و ۱۷ شركت FCP توزیع شده اند. ازاین رو گاها ممكن است از دستمان خارج شود.
وی همینطور تصریح كرد: خیلی از این شركت های عرضه دهنده اینترنت هم هستند كه نمایندگی هایشان این تخلفات را انجام می دهند. یك شركت ممكن است در هر شهر یك نماینده داشته باشد و گستره ۱۸ شركت به ۵۰۰ مورد هم برسد. ما تمام تلاش مان را می نماییم كه نظارتمان پیشگیرانه باشد. اما باز هم ممكن است این موارد تخلف پیش بیاید و اگر موردی باشد ما مصداقی برخورد می نماییم. لازم است در صورتی كه مشتركان با موارد تخلف مواجه گشتند به صورت مصداقی به سامانه شكایت مراجعه نموده و این موارد را اطلاع دهند.
بنابراین باآنكه قراردادهای قدیمی مشتركان اپراتورها تا زمانی كه در تاریخ قراردادشان ذكر شده باشد، پابرجا خواهد بود و اپراتور مجاز است تا آخر زمان قرارداد، به مشترك مطابق با تعرفه های قبلی سرویس دهد، اما بعد از اتمام زمان قرارداد، اپراتور موظف به عرضه تعرفه های جدید بوده و در شرایطی كه بعضی از كاربران تمایل به ادامه قرارداد قبلی خود داشتند، اپراتور موظف به اطلاع رسانی و اعمال تعرفه های جدید بر اساس سرعت است. طبق اعلام رگولاتوری لازم است كاربران در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به صورت مصداقی گزارش دهند تا با این شكایات برخورد شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد حواس خود مشتركان به تخلف های اینترنتی جمع باشد!