قطعه روانكار چرخ قطار و ریل در تبریز بومی سازی شد
به گزارش برتریها مدیرعامل شركت بهره برداری قطار شهری تبریز اظهار داشت: به همت تعدادی از كارشناسان حوزه مترو، قطعه روانكار چرخ قطار و ریل در تبریز بومی سازی شد.
سعید بشیریان بناب روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام نمود: این قطعه زغالی از نوعی گرافیت خاص كامپوزیتی بر پایه پلیمر تولید شده است و در روانكاری چرخ های قطار با ریل كه به صورت دائم در تماس هستند، نقش مهمی را ایفا می كند.
وی با اشاره به اینكه با بومی سازی این قطعه، از واردات آن بی نیاز شدیم، اضافه كرد: قطعه روانكار، بخشی از پروفیل چرخ را كه در تماس مستقیم با ریل قرار دارد، به مواد روانكار آغشته كرده و سبب كاهش اصطكاك و افزایش عمر چرخ های قطار و ریل می گردد.
بشیریان، ارزش نمونه خارجی قطعه روانكار را برای هر بلوك، 150 یورو عنوان نمود و اظهار داشت: دانش تولید این قطعه در جهان در اختیار چند شركت اندك بوده و با همت كارشناسان بومی و با هزینه كمتر می توانیم این قطعه را با همان استانداردها تولید نماییم.
به گزارش برتریها به نقل از ایرنا، خط یك متروی تبریز به طول ۱۷.۲ كیلومتر بوده و با ۱۱ ایستگاه از ایل گلی تا لاله، به بهره برداری رسیده است.
ایستگاه دوم هم با ۲۲.۴ كیلومتر طول و ۲۰ ایستگاه، از مجاورت كارخانه ماشین سازی آغاز و با گذر از خیابان سه راه امین، جمهوری اسلامی، ششگلان، عباسی، میدان فهمیده، باغمیشه به دانشگاه آزاد ختم می گردد كه تابحال چهار كیلومتر از این مسیر، حفاری شده است.
خط سوم قطار شهری تبریز هم با ۱۵ كیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه، از پایانه این شهر شروع شده و با گذر از ایستگاه های ارتش، میدان ساعت، خاقانی، ۴۲ متری و میدان آذربایجان به ایستگاه فرودگاه ختم می گردد.
عملیات اجرایی طرح قطار شهری تبریز از اوایل دهه 1380 شروع شده و تابحال نزدیك به دو هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
3071/518
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد قطعه روانكار چرخ قطار و ریل در تبریز بومی سازی شد