بی تفاوتی كاربران توئیتر نسبت به ردصلاحیت اصلاح طلبان

بی تفاوتی كاربران توئیتر نسبت به ردصلاحیت اصلاح طلبان برتریها بی تفاوتی كاربران توئیتر نسبت به ردصلاحیت اصلاح طلبان


اسامی نامزدهای رد صلاحیت شده مجلس یازدهم روز چهارشنبه درحالی در فضای مجازی منتشر گردید كه اسامی اصلاح طلبان در بین آنها بیشتر به چشم می خورد. باتوجه به این ماجرا انتظار می رفت كه واكنش های زیادی در فضای مجازی ایجاد شود اما این اتفاق نیفتاد و تنها تعداد كمی از كاربران مختلف توئیت هایی را منتشر نمودند.
بررسی های حاصل از داده كاوی نشان داده است كه در ارتباط با مبحث رد صلاحیت، تنها ۶۹۸ توئیت با كلیدواژه ردصلاحیت انتشار یافته است كه این تعداد توئیت، ۱۲۴۲ بار ریتوئیت شده است. این در شرایطی است كه تعداد توئیت انتشار یافته در ارتباط با ثبت نام محمد باقر قالیباف در انتخابات به تنهایی ۱۸۱۲ تویئت بوده است و مقایسه این دو مبحث به آسانی نشان داده است كه كاربران توئیتری نسبت به ردصلاحیت اصلاح طلبان واكنش قابل توجهی نداشته اند.

كاربران توئیتری در مورد ردصلاحیت اصلاح طلبان چه گفتند؟
نتایج حاصل از داده كاوی بر روی توئیت های با حداقل ۴۰ لایك در مورد ردصلاحت اصلاح طلبان نشان داده است كه در بین توئیت های مذكور هم اعتراضات به ردصلاحیت اصلاح طلبان تنها یك چهارم لایك های مربوط به این توئیت ها را به خود مختص كرده است به نحوی كه ۲۶ درصد لایك های مربوط به توئیت های ردصلاحیت، در انتقاد از وزارت كشور بوده است و كاربران معتقدند این رد صلاحیت ها به شكل درست انجام نشده است. كاربری در این راستا نوشته است:
طبق معمول، اغلب فعالین سیاسی اصلاح طلب ردصلاحیت شدند. تا این لحظه شكوری، خانم آذرمنصوری، عماد بهاور و جواد امام... این شكل رقابت سیاسی خجالت آور است.
۲۳ درصد از لایك های توئیت های مربوط به ردصلاحیت هم توسط كاربران منتقد جریان اصلاحات بوده است. این كاربران از اصلاح طلبان انتقاد كرده و از رد صلاحیت آنها خشنود شده اند. كاربری در این رابطه توئیتی را منتشر نموده است:
آقا این وزارت كشوری كه مسئول رد صلاحیت اصلاح طلب ها اسمش چیه ؟ خیلی دمش گرم: )) حدود یك ماه بود كه لبخند رو لب هامون نیومده بود روزمون رو ساخت: ))
در ۱۷ درصد از لایك ها نیز، دولت مقصر رد صلاحیت این نمایندگان دانسته شده است.

۱۵ درصد از كاربران مشاركت كننده در این مورد نیز، توأمان از روحانی و اصلاح طلبان انتقاد كرده اند. این كاربران معتقدند اصلاح طلبان برای روی كار آمدن روحانی تلاش كردند و هم اكنون عواقب این تلاش نادرست را می بینند. این در شرایطی است كه فقط ۷ درصد از این كاربران از مسؤلان كشور مانند شورای نگهبان و... انتقاد كرده اند.
تحلیل توئیت های مربوط به ردصلاحیت نشان داده است كه نه تنها واكنش ها به ردصلاحیت اصلاح طلبان در هیأت های اجرایی محدود بوده، بلكه همین واكنش ها هم به طور گسترده در پشتیبانی از اصلاح طلبان نبوده است و فضای توئیتر نسبت به آنها، با وجود ردصلاحیت، تا حدی انتقادی بوده است.


1398/10/01
11:50:16
5.0 / ۵
4089
تگهای خبر: كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بی تفاوتی كاربران توئیتر نسبت به ردصلاحیت اصلاح طلبان
نظر شما در مورد بی تفاوتی كاربران توئیتر نسبت به ردصلاحیت اصلاح طلبان
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها