آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی

آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی به گزارش برتریها معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مركز ملی فضای مجازی از آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی با تاكید بر تلاش بیشتر آنها برای ارتقا و تقویت خود در كنار این حمایت ها برای ایجاد نتیجه مطلوب اطلاع داد.


به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، امیر خوراکیان با اشاره به تصوب سند ساماندهی پیام رسان ها در کشور اظهار داشت: بعد از تصویب این سند استقبال بسیار خوبی از جانب مردم نسبت به پیام رسان های داخلی صورت گرفته اما در ادامه مشکلات فنی و نواقصی در ارائه خدمات و سرویس دهی ها به وجود آمد که البته این تجربه بعد از سکون و افت مختصری مسیری برای رشد جدی پیام رسان های داخلی در زمینه های مختلف و باردیگر رشد اقبال نسبت به پیام رسان های داخلی فراهم نمود.
وی ادامه داد: برای پشتیبانی از پیام رسان های داخلی در مرحله اول برپایه مصوبات شورایعالی فضای مجازی کشور یکسری اقدامات صورت گرفت و هم اکنون در مرحله دوم حمایت ها برای تقویت و ارتقای آنها هستیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در تشریح مرحله دوم حمایت ها از پیام رسان های داخلی اعلام نمود: اتصال پیام رسان های داخلی به اپراتورها، کسب سهمی از درآمد ترافیک، اختصاص مرکز داده رایگان، تسهیل در اعطای مجوز، ارائه خدمات دولت الکترونیک، ایجاد شرایط مناسب تبلیغ در رسانه ها، رفع مشکلات قضایی و حقوقی و در نهایت همکاری در تمدید بازپرداخت تسهیلات مالی دریافتی همچون حمایت های کشور در مرحله دوم این طرح است.

ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری در پیام رسان های داخلی
بنا بر اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی تصریح کرد: ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری حمایت بزرگی بود که با همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به پیام رسان ها صورت گرفت. همینطور طبق مصوبه شورایعالی فضای مجازی اپراتورها به میزان ترافیکی که پیام رسان ها بتوانند ایجاد کنند سهمی از درآمد آنرا پرداخت خواهند کرد که این مهم سبب ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تأمین نیازها و سرویسهای مورد نیاز مردم در پیام رسان های داخلی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان عزیز خواهد شد.
وی با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت ایجاد زیرساخت برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات مرکز داده شهید سلیمانی را ایجاد و به صورت مجانی در اختیار پیام رسان های داخلی قرار خواهد داد، اظهار داشت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همینطور سامانه ای بوجود آمد تا پیام رسان های داخلی بتوانند با رفتن به آن و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز نسبت به دریافت مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنندکه این مجوز در ادامه برای دریافت تسهیلات، امکانات و تعاملات مورد نیاز است.
عرضه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان های داخلی
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی درمورد ارائه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان های داخلی برای افزایش کارآیی آنها و تسهیل در تأمین نیازهای مردم تصریح کرد: با عنایت به این که برای ارائه این خدمات احتیاج به همکاری سازمان های بسیاری است، علیرغم محدودیت های فعلی کشور در مبارزه با کرونا، پیگیری های لازم صورت گرفته و شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بزودی خواهیم بود.
خوراکیان اضافه کرد: برای رفع مشکلات قضایی پیام رسان ها هم کارگروهی با مشارکت قوه قضائیه و دادستانی تشکیل شده و مسائل پیام رسان ها به خصوص در حوزه تفکیک مسئولیت های کاربر با صاحب سرویس در حال پیگیری است.
حمایت همه جانبه کشور برای معرفی و تبلیغ پیام رسان های داخلی
وی با اشاره به این که برای تبلیغ و معرفی پیام رسان های داخلی از صدا و سیما درخواست کردیم تا با رفع تداخل قوانین داخلی این سازمان برای معرفی آنها به مردم شرایط ویژه ای اختصاص پیدا کند، اظهار داشت: آنچه که مسلم است شناسایی پیام رسان های داخلی به مردم احتیاج به حمایت همه جانبه دارد ازاین رو مسؤلان و دستگاه های اجرایی حتما در اطلاع رسانی ها و برنامه هایی که دارند پیام رسان های داخلی را مقدم بدارند و اگر مجبورند برای مخاطبان خارجی در پیام رسان های خارجی اطلاع رسانی کنند این امکان را فراهم نمایند تا این محتوا به استناد مطلبی که در پیام رسان داخلی انتشار یافته بازنشر شود. همینطور از فعالان فضای مجازی و چهره های شناخته شده می خواهیم برای حفظ منافع عمومی و ضمانت فعالیت مردم در فضای مجازی در پیام رسان های داخلی پررنگ تر ظاهر شوند.
خوراکیان اضافه کرد: مشکلات، دعاوی و رسیدگی به حقوق افراد در پیام رسان های خارجی به خصوص در حوزه های مسائل مالی و اجتماعی قابل رسیدگی نیست و ازاین رو کسب وکارها در پیام رسان داخلی امنیت بیشتری خواهند داشت.
وی با تاکید بر این که پیام رسان های داخلی باید برای ارتقا و تقویت خود تلاش کنند و سرویسهای بهتری ارائه دهند چون که حمایت ها در کنار تلاشهای این پیام رسان ها نتیجه مطلوب را خواهد داشت ازاین رو صرفاً به دنبال حمایت نباشند، خاطرنشان کرد: از پیام رسان های خارجی دعوت می شود در ایران دفتر مرکزی بوجود آورده و امکان تعامل و ارتباطات را ایجاد کنند چون که ما موافق فعالیت سرویسهای خارجی با اولویت پشتیبانی از سرویسهای داخلی در کشور هستیم اما این به میزان تعامل و همکاری سرویسهای خارجی برپایه اصول بین المللی بستگی دارد.




منبع:

1399/08/08
15:07:56
5.0 / ۵
1791
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی
نظر شما در مورد آغاز مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها