یك مقام مسؤول معاونت علمی خبر داد؛

بهره مندی ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان از مزایای قانون جهش تولید

بهره مندی ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان از مزایای قانون جهش تولید برتریها: مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری از بهره مندی بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان از مزایای اجرائی شدن قانون جهش تولید دانش بنیان در دولت سیزدهم آگاهی داد.



به گزارش برتریها به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ابوالفضل باقری ضمن اشاره به حمایت های پیشبینی شده در قانون جهش تولید دانش بنیان به منظور تولید بار اول محصولات دانش بنیان راهبردی اظهار داشت: قانون «تولید بار اول» برای شرکتهای دانش بنیان در دولت سیزدهم اجرایی شد و دستگاههای اجرایی این توانایی را خواهند داشت که بدون محدودیت، تشریفات و سازوکارهای زمان بر و انجام فرآیندهای مناقصه از محصولات و خدمات دانش بنیان بهره برده و از ظرفیت این شرکت ها بهره ببرند.
وی ضمن اشاره به اجرایی شدن سازوکار تولید بار اول با هدف تأمین مهم ترین نیازهای گلوگاهی صنایع به مدد شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: این سازوکار قانونی علاوه بر پشتیبانی از تولیدات فناورانه و پیشرفته ای که برای اولین بار در کشور ساخته می شوند، بازاری تضمین شده برای دانش بنیان ها و همکاری بین بخش صنعت و فناوری بوجود آورده است و در راه دانش بنیان ها «تولید بار اول» قانونی راهگشا و مترقی به حساب می آید.
مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ترک تشریفات و محدودیت های پیچیده، سبب رشد و توسعه شرکتهای تولیدات بار اولی خواهد شد و دستگاههای اجرایی باید از این فرصت استفاده نمایند. رقم قرارداد بار اولی ها پارسال تابحال از میزان عرضه تسهیلات دولت به شرکتهای دانش بنیان چندین همت بیشتر است که این مهم سبب بی نیاز شدن کشور از محصولات وارداتی و توسعه متوازن خواهد شد.
وی بر پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان تصریح کرد و اضافه کرد: در قانون جهش تولید به شرکتهای دانش بنیان اجازه داده می شود که در پهنه ها و مجتمع های مسکونی استقرار داشته باشند.
باقری، معافیت از پرداخت حق بیمه را از دیگر حمایت های دولت از شرکتهای دانش بنیان عنوان نمود و اظهار داشت: قوانینی در این رابطه وجود دارد که بسیار کمک کننده است.
باقری اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان و حتی شرکتهای غیر دانش بنیانی که طرح تحقیقاتی داشته باشند، در صورت تأیید هزینه ها از مالیات آنان کم خواهد شد که پارسال یک هزار و ۵۰۰ طرح در این خصوص مصوب شد.


منبع:

1403/03/21
10:53:54
5.0 / ۵
223
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد بهره مندی ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان از مزایای قانون جهش تولید
نظر شما در مورد بهره مندی ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان از مزایای قانون جهش تولید
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها