یك مقام مسؤول تاكید كرد؛

حمایت معاونت علمی از رونق شرکت های دانش بنیان فناور

حمایت معاونت علمی از رونق شرکت های دانش بنیان فناور به گزارش برتریها، معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی از رشد دست کم ۳۰ درصدی شرکتهای دانش بنیان و پشتیبانی از توسعه بازار این شرکت ها امسال گفت.



به گزارش برتریها به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد ضمن اشاره به نقش آفرینی اثربخش شرکتهای دانش بنیان در توسعه اقتصاد، خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال اظهار داشت: با عنایت به رشد ۲۰ درصدی تعداد شرکتهای دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، توانستند اشتغال تخصصی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفری را به ارمغان بیاورند و گردش مالی قریب به ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی را تا آخر سال گذشته رقم بزنند.
معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی بیان نمود: هم اکنون قریب به ۱۰هزار شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده اند که از این تعداد، شش هزار و ۷۵۰ شرکت دانش بنیان «نوپا»، بیشتر از دو هزار و ۳۲۰ شرکت دانش بنیان «نوآور» و بالغ بر ۸۶۰ شرکت هم از دانش بنیان های «فناور» هستند.
وی ضمن اشاره به برنامه معاونت علمی برای پشتیبانی از توسعه و هم افزایی شرکتهای دانش بنیان فناور اظهار داشت: حمایت های مختلفی در ذیل قانون جهش تولید دانش بنیان برای پشتیبانی از تحقیق و توسعه شرکتهای دانش بنیان فناور پیشبینی شده است که به مسیر رشد و اثرگذاری هرچه بیش تر این شرکت ها را فراهم می آورد.
اسدی فرد اظهار داشت: همینطور با عنایت به انگیزه ها و ظرفیت هایی که در شرکتهای دانش بنیان نوپا وجود دارد از جانب معاونت علمی و هم صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه های حمایتی مختلفی همچون تسهیلات قرض الحسنه، پشتیبانی از همکاری و به هم پیوستن شرکتهای دانش بنیان نوپا و تولید محصول مشترک برای ارتقا شرکتهای دانش بنیان نوپا به فناور در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: با عنایت به رشد سال قبل شرکت ها، ظرفیتهای خوبی که سال قبل برای پشتیبانی از زیست بوم فناوری و نوآوری اختصاص داده شده، پیشبینی می شود شرکتهای دانش بنیان سال جاری رشد بیش تری نسبت به سال قبل خود داشته باشند.

1403/03/22
11:26:52
5.0 / ۵
182
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , دانش , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد حمایت معاونت علمی از رونق شرکت های دانش بنیان فناور
نظر شما در مورد حمایت معاونت علمی از رونق شرکت های دانش بنیان فناور
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها