تبادل زندانیان و تمایل ترامپ به مذاكره

تبادل زندانیان و تمایل ترامپ به مذاكره به گزارش برتریها ایران و آمریكا در قالب گفت وگوهایی، توافق كرده اند تا بار دیگر تبادل زندانی داشته باشند. از مدت ها قبل و قبل از شلوغی های اخیر در آمریكا، شرایط لازم برای امر تبادل مهیا شده بود و دو طرف اعلام آمادگی كرده بودند تا در ازای آزادی اتباع خود، اتباع طرف مقابل را آزاد كنند.



روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم سیدجلال ساداتیان تحلیلگر مسائل بین المللی، نوشته است: هرچند این گفت وگوها صرفاً در مبحث تبادل زندانیان بوده اما رئیس جمهور آمریکا ضمن طرح ادعای پیروزی قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر اعلام نموده بهتر است تا ایران و آمریکا قبل از فرا رسیدن انتخابات توافقی جدید و عالی داشته باشند. این غیب گویی دونالد ترامپ در حالی صورت گرفته که تحقق ادعای وی در هاله ای از ابهام است. در ایام اخیر رفتارهایی که رئیس جمهور آمریکا در مقابل معترضان از خود نشان داد، سبب شد تا مخالفت ها با او افزوده شده و انتقادات زیادی نسبت به موضع گیری هایش در محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا مطرح شود. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، او ترجیح داد راه و رسم یکجانبه گرایی را در پیش گرفته و ارتباط و همکاری آمریکا را با سازمان های بین المللی محدود کند. خروج از توافق ها و عهدنامه هایی که در دوره رؤسای جمهور پیشین آمریکا امضا شده، بی توجهی به سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت این سازمان، عدم اجرای دستورات قانونی دیوان بین المللی دادگستری و تشدید تنش با ایران همچون اقداماتی بوده که دولت ترامپ در سه سال قبل انجام داده است. این سلسله اقدامات و سیاست های دولت ترامپ سبب شد تا او نتواند در عرصه سیاست خارجی دستاوردی داشته باشد و با تاکید بر مسائل داخلی بکوشد تا پیروز رقابت های انتخاباتی آمریکا لقب گیرد.

با شیوع کرونا در جهان و وضعیت وخیم آمریکا در مقابله با بیماری کووید ۱۹، ترامپ شاهد آن است که تمام آنچه برای پیروزی در انتخابات تدارک دیده بود، از نرخ بیکاری پایین تا رشد اقتصادی از دست رفته و او دیگر چیزی برای عرضه در رقابت های انتخاباتی ندارد. چنین وضعیتی سبب شده تا دونالد ترامپ به دنبال دستاوردسازی در عرصه سیاست خارجی برآید و تلاش کند تا با مدیریت مسائل اساسی مطرح در سیاست خارجی آمریکا، برگ برنده ای برای پیروزی در انتخابات مهیا کند. ترامپ در سال های گذشته با اتخاذ راهبرد «فشار حداکثری» در قبال ایران کوشید تا کشورمان را وادار به مذاکره ای با نتایج از پیش تعیین شده کند اما شکست سیاست «فشار حداکثری» و در مقابل «مقاومت حداکثری» ملت ایران سبب تا وی در این امر ناکام بماند. حالا و با عنایت به نزدیک بودن زمان انتخابات، رئیس جمهور آمریکا می خواهد به هر نحو ممکن مبحث ایران را سروسامان داده تا بتواند از آن برای پیروزی در نوامبر بهره ببرد. اعتقاد من این است که مذاکره در این شرایط به نفع ایران نخواهد بود و جمهوری اسلامی باید دست کم تا ماه نوامبر جهت بررسی اوضاع آمریکا و احتمال تغییر دولت در این کشور صبر کند.


1399/03/17
14:24:40
5.0 / ۵
2383
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد تبادل زندانیان و تمایل ترامپ به مذاكره
نظر شما در مورد تبادل زندانیان و تمایل ترامپ به مذاكره
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها