انتخابات شوراها مهم تر از ریاست جمهوری

انتخابات شوراها مهم تر از ریاست جمهوری به گزارش برتریها روزنامه آرمان ملی در مطلبی آورد: به نظر می آید انتخابات شوراها حتی مهم تر از انتخابات ریاست جمهوری باشد ولی خیلی از امور شهری در همه شهرستان ها كه مردم با آنها مواجهند و كارهای عمرانی و باقی مسائل شهری را پیگیری می كنند، مهم می باشد.


روزنامه آرمان ملی یادداشتی را به قلم اسماعیل گرامی مقدم فعال سیاسی اصلاح طلب، آورده است که در ادامه گزیده ای از آنرا می خوانیم: انتخابات شوراها به اندازه انتخابات ریاست جمهوری حائز اهمیت می باشد. اما چرا به آن توجه نمی شود؟ به نظر می آید انتخابات شوراها حتی مهم تر از انتخابات ریاست جمهوری باشد ولی خیلی از امور شهری در همه شهرستان ها که مردم با آنها مواجهند و کارهای عمرانی و باقی مسائل شهری را پیگیری می کنند، مهم می باشد. قاعدتا چون با یک انتخابات ملی گره خورده و در یک زمان است، برای همین فعالیتهای بیشتر احزاب و جریانات سیاسی به انتخابات ریاست جمهوری محدود می شود. بنابراین است که الان، در این موقعیت زمانی، شاید این انتخابات (انتخابات شوراها) را بسیار دور می بینند تا اینکه در مورد آن فعالیت داشته باشند. برای همین منتظر هستند تا به روزهای انتخاباتی نزدیک شوند که فعالیت انتخاباتی خودشان را آغاز کنند. به این انتخابات اهمیت چندانی داده نمی گردد چونکه انتخابات مهم دیگری به نام انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم. البته انتخابات ریاست جمهوری هم هنوز آن اهمیت لازم را برای احزاب و گروه ها پیدا نکرده است.
در سالیان گذشته، از آغاز سال مانده به روز انتخابات، احزاب و گروه ها و هر دو جناح فعالیت خودشان را آغاز می کردند و دست به تبلیغات انتخاباتی می زدند. بعضی از کارشناسان معتقدند که مجلس به دنبال کم کردن اختیار مردم برای انتخابات شوراها برای انتخاب کاندیدای موردنظرشان است. بطور قطع که این کار از مجلس برمی آید و می تواند مانند شورای نگهبان عمل بکند. بالاخره این ردصلاحیت ها روال شده و سنگ بنای این حذف ها را گذاشته است.
نمایندگان فعلی مجلس یازدهم که به مجلس را پیدا کرده اند، دیدگاهشان نزدیک به نهاد نظارتی است و بطور قطع آنها می توانند همانگونه عمل کنند و این برایشان سخت نیست. ترغیب کردن مردم برای رای دادن در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری کاری بس مشکل و دشوار است. یکی از کارهایی که می توانند انجام بدهند تا تغییر شکل گیرد و مردم برای انتخابات ترغیب شوند، همین تغییر دادن در عملکرد نظارتی، مجلس و قوای دیگر است. اگر این اختیارات تغییر کند، حاکمیت باید مطمئن باشد که اعتماد و امید مردم نسبت به جریان های سیاسی بازگردانده می شود. علاوه بر اعتماد که مسئله ای معنوی است، مسئله دیگر مبحث پیچیده اقتصادی و معیشتی مردم است که فشارهای سنگینی روی مردم گذاشته و آنها را نسبت که شرکت در انتخابات کمی بی اعتماد و بی رمق کرده است.



منبع:

1399/05/20
14:19:30
5.0 / ۵
1923
تگهای خبر: اقتصاد , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد انتخابات شوراها مهم تر از ریاست جمهوری
نظر شما در مورد انتخابات شوراها مهم تر از ریاست جمهوری
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها