پاسخ مخابرات درباره ابهامات اصلاح تعرفه های تلفن ثابت

پاسخ مخابرات درباره ابهامات اصلاح تعرفه های تلفن ثابت مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اصرار کرد که بواسطه طرح هم کدسازی 8000 میلیارد تومان ضرر به مخابرات وارد شد که تا کنون جبران نشده است.


به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه، ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، نشست خبری مهندس مجید سلطانی - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با حضور تعدادی از مدیران ارشد این شرکت و تنی چند از اصحاب رسانه در محل ساختمان دکتر وفا غفاریان انجام شد.
۸۵ درصد مشتریان مخابرات از خدمات رضایت دارند
او درباره موضوع عدم رضایت کاربران از خدمات مخابراتی اظهار نمود: ما در مخابرات توسط سامانه هایی که طراحی و پیاده سازی شده اند، مواردی ازجمله کیفیت تماس و رفع خرابی ها را بررسی می نماییم.

به گفته وی طبق آخرین آمار توسط سامانه هایی که طراحی و پیاده سازی شده اند، به طور متوسط ۸۵ درصد رضایت مشتریان را در ارائه خدمات مخابراتی به دست آوردیم. کیفیت شبکه با مرکز مانیتورینگ شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رصد می شود و ما در فاکتورهای کیفیت شبکه از حد استاندارد بالاتریم.
وی افزود: ما ۲۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و شش میلیون مشترک باند پهن ثابت داریم، یعنی درمقایسه با سایر اپراتورها، تعداد مشترکان ما زیاد است. مخابرات شرکتی است که در ارائه خدمات گزینشی عمل نمی نماید. البته باتوجه به این پهنه جغرافیایی وسیع، برخی از مشترکان در دریافت خدمات گرفتار مشکل هستند، اما با فاکتورهای مختلف که دنبال می نماییم، در سالهای قبل و طبق آخرین آمار، به طور متوسط ۸۵ درصد رضایت مشتریان از خدمات مخابراتی رضایت دارند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این جلسه خبری به ابهامات پیرامون برنامه برای اصلاح تعرفه های تلفن ثابت پاسخ هم داد.
او درباره موضوع تغییر تعرفه های مخابراتی که این روزها مطرح شده، بیان کرد: در سال ۱۳۹۴، طرح هم کدسازی به مخابرات ابلاغ گردید که مزایایی هم برای مردم داشت. قبل از آن، میزان دریافتی ما برمبنای مسافت و میزان پالس بود و چون با هم کدسازی دیر بحث مسافت مطرح نیست، دیگر نرخ پالسی نداریم. آن زمان قرار شد تغییراتی در تعرفه رخ دهد اما این اتفاق نیفتاد. در حالی مطابق ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون، حاکمیت نمی تواند به شرکت های خصوصی ماموریتی محول کند که درآمدشان را تحت تاثیر قرار داد، اما بواسطه طرح هم کدسازی ۸۰۰۰ میلیارد تومان ضرر به مخابرات وارد شد که تا کنون جبران نشده است.
تعرفه تلفن ثابت تغییری نکرده است
مدیرعامل شرکت مخابرات با اعلان اینکه تعرفه تلفن ثابت بیش از ۴۵ ریال به ازای هر دقیقه در ۱۲ سال قبل تغییری نکرده، اضافه کرد: آرپوی مخابرات (میانگین درآمد به ازای هر کاربر) در سال ۱۳۸۲، شش دلار بود و الان به کمتر از نیم دلار رسیده و ۲۰ سنت است. باتوجه به هزینه های ارزی تجهیزات مخابراتی، درآمدهای ریالی پاسخگو نیست. با این وجود، از زمان خصوصی سازی مخابرات، ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش ثابت و سیار اتفاق افتاده که صرف توسعه شده است.
سلطانی با اعلان اینکه به جز تعرفه تماسهای صوتی، مبلغی صرف نگهداری از خطوط می شود، اظهار داشت: بعد از بررسی صورت های مالی سال ۱۳۹۹ مشخص شد هزینه تمام شده برای نگهداری خط تلفن در هر ماه ۲۱ هزار تومان است. برای متعادل نگه داشتن قیمت ها پیشنهاد کردیم که از روستاها مبلغ کمتری دریافت نماییم تا میانگین آن حدود ۱۶ هزار تومان شود. اگر این اتفاق رخ دهد و این تعرفه پرداخت گردد، ما از نظر هزینه ها سر به سر می شویم.
وی درباره اظهارات معاون وزیر ارتباطات که توسعه ارتباطات ثابت بدون حضور شرکت مخابرات هم صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا، هیچ کشوری شرکت مادر مخابراتی خودرا حذف نکرده است، چون برای توسعه آنها سرمایه گذاری زیادی کردند و در همه جای کشور حضور دارند. اگر مخابرات در توسعه اینترنت ثابت حذف شود، سرمایه مردمی که طی ۵۰ سال در کشور توسعه پیدا کرده است، بدون استفاده می شود. ما اگر از همان الگوی استاندارد بین المللی استفاده نمائیم، نیاز نیست هیچ بازیگری را در توسعه حذف یا کمرنگ نماییم و می توانیم در توسعه ارتباطات ثابت موفق شویم.
مخابرات مقاومتی برای اجرای بیت استریم ندارد
مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به قراردادهای بیت استریم با شرکت های FCP بیان کرد: زمانی که من وارد مجموعه مخابرات شدم، بیت استریم متوقف شده بود، ما از آن زمان این مساله را لطمه شناسی کردیم و تیمی جهت بررسی این مساله گذاشتیم تا این طرح، اجرائی شود. حالا با هشت شرکت قرارداد بیت استریم منعقد کرده ایم اما اجرائی شدن آن نیازمند تغییر سیستم ها است. با این وجود، مقاومتی از جانب ما برای اجرای بیت استریم وجود ندارد.
سلطانی اشاره کرد: در پهنای باند ثابت، ۵۰ درصد بازار متعلق به شرکت مخابرات و ۵۰ درصد متعلق به بقیه شرکت هاست و این شرکتها از زیرساخت مخابرات استفاده می نمایند. شرکت مخابرات برمبنای قوانین پایبند به همکاری است و اهتمام کرده تجهیزاتی زیرساختی را حتی با ضرر به شرکتها بدهد. همکاری به هر حال همه نوع ابعادی دارد و مخابرات با این زیان و تعرفه ها بازهم به زیرساخت کمک می نماید. ضررها روی سیم مسی و رانژه و روی فضا موثر است اما خدمات خودرا قطع نمی نماییم.
وی با اعلان اینکه درآمد ما در بخش روستایی ماهیانه ۴۰ میلیون و هزینه ما ۴۰۰ میلیون تومان است، اظهار داشت: شرکت های خصوصی به سبب عدم صرفه اقتصادی، در بعضی مناطق دورافتاده سرمایه گذاری نمی کنند، اما مردم از ما انتظار دارند. اگر ۱۶ هزار تومان بعنوان هزینه نگه داری خطوط روی قبوض اعمال شود و در ازای آن، مکالمات داخلی رایگان شود، فشاری از لحاظ اقتصادی به خانواده ها تحمیل نمی گردد، اما این مسأله برای مخابرات بسیار تأثیرگذار است و می توانیم به رشد و توسعه اینترنت کمک نماییم.
مدیرعامل شرکت مخابرات با تاکید بر توسعه فیبرنوری در مخابرات، بیان کرد: هم اکنون ۱۷۵ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور راه اندازی کردیم و سرویس تانوما نیز ۱۸۰ هزار مشترک دارد. قبول داریم که این روند کند پیش رفته اما تهیه تجهیزات فیبر نوری کار آسانی نیست. سرمایه گذاری در شرکت مخابرات و اپراتورها الزامی است اما تا آن زمان که سالانه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای این کار صرف نشود، نمی توان جهش قابل لمسی را مشاهد کرد.



1400/08/25
23:13:15
5.0 / ۵
512
تگهای خبر: اقتصاد , اینترنت , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد پاسخ مخابرات درباره ابهامات اصلاح تعرفه های تلفن ثابت
نظر شما در مورد پاسخ مخابرات درباره ابهامات اصلاح تعرفه های تلفن ثابت
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها