رقابت بدافزارها و فیشینگ سایت های خارجی

رقابت بدافزارها و فیشینگ سایت های خارجی برتریها: گزارش خدمات ارائه شده توسط مرکز ماهر در فروردین ماه نشان می دهد بیشترین فراوانی رخدادهای کامپیوتری با نزدیک به 120 مورد آلودگی، مربوط به بدافزار و بات بوده و به دنبال آن فیشینگ سایت های خارجی قرار دارد.


به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، گزارشی از ۳۰۴ مورد خدمت ارائه شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای کامپیوتر ای) در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در گراف های زیر قابل مشاهده می باشد. خدمات ارائه شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده این خدمات و نحوه باخبر شدن مرکز از این رخدادهاست.
طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به آلودگی به بدافزار و بات و فیشینگ سایت های خارجی است. بعد از آن، رخدادها شامل گزارش های خبری، فیشینگ سایت های داخلی، شناسایی لطمه پذیری، درخواست مشاوره، درخواست ارزیابی، افشای اطلاعات، دیفیس سایت، منع سرویس داخلی و منع سرویس خارجی بوده است. بیشترین فراوانی رخدادهای کامپیوتری در حالی با ۱۲۰ مورد فراوانی مربوط به آلودگی به بدافزار و بات است که فیشینگ سایت های خارجی هم با تفاوت اندکی به دنبال آلودگی به بدافزارها قرار گرفته است.


معنای فیشینگ (معنی phishing ) یک اصطلاح برای تشریح دزدی از فرد یا گروهی از کاربران، با بهره گیری از فرستادن ایمیل یا ایجاد صفحات مسموم است. این ایمیل ها و صفحات، برای جمع آوری طلاعات شخصی کاربران مانند اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات اکانت های ایمیل و دیگر اطلاعات کاربران ایجاد می شوند.
نحوه باخبر شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان میدهد بیشترین آمار بوسیله مراجع بین المللی به این مرکز رسیده است.


بیشترین اطلاع رسانی بوسیله منابع داخلی به ترتیب از گزارش آپاها، سامانه هوشیار، میانگین روزانه پویش سرور ویرا، گزارش مردمی، گزارش نهادهای حاکمیت، سامانه بینا، کارشناسان مرکز ماهر و گزارش بخش خصوصی رسیده است.


همچنین بخش های دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه های حاکمیتی، بانکها و موسسات مالی و مراجع بین المللی می شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.


در نمودار بخش های حاکمیتی دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر هم در ابتدا وزارت عتف و با اختلاف اندکی قوه قضائیه قرار دارد و به دنبال آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت دادگستری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار دارد.


به گزارش برتریها به نقل از ایسنا، باتوجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در بیشتر کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام شده است، مرکز ماهر بعنوان CERT ملی ایران در سال ۱۳۸۷ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.
این مرکز در زمینه کارهای امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی برمبنای درخواست سازمان ها است. همین طور در زمینه کارهای پیشگیرانه نیز این مرکز وظیفه دارد تا به ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف های سامانه ها در سطح ملی و انتشار بسته های راهنما برای مقاوم سازی سامانه ها بپردازد.




منبع:

1401/02/12
09:35:59
5.0 / ۵
494
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات , سایت , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد رقابت بدافزارها و فیشینگ سایت های خارجی
نظر شما در مورد رقابت بدافزارها و فیشینگ سایت های خارجی
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
برتریها bartariha
bartariha.ir - حقوق سایت برتریها محفوظ است

برتریها

معرفی برترینهای فناوری و وبسایتها